10 bitnih stavki kada birate web hosting za vas web sajt:
1. Prostor na disku
2. Protok (Bandwidth) na mesecnom nivou
3. Dostupnost i nedostupnost servera
6. Korisnicka (tehnicka) podrska
7. Zastita email od nezeljene poste (spam)
8. Baza znanja i FAQ stranica
9. Kopija web sajta (backup)
10. Skriveni troskovi
1. Prostor na disku
Web sajt se sastoji od razlicitih tipova podataka (php, html, css, javascript, fotografije, animacije, video). Kada postavite vas web sajt na hosting on zauzima odredjeni prostor. Hosting treba izabrati tako da odgovara vasim potrebama kada je prostor na disku u pitanju. Proverite koliko prostora zauzimaju svi fajlovi vaseg web sajta i prema tome izaberite velicinu prostora na disku. Takodje, prostor na disku obuhvata i prostor za email servis.
2. Protok (Bandwidth) na mesecnom nivou
Protok je kolicina podataka koja se prenese na vas racunar kada pregledate web sajt u nekom od vasih pregledaca (Chrome, Firefox, Opera, Internet Explorer, itd.) i izrazena je u MB (megabajtima) ili GB (gigabajtima). Sve sto ste postavili na vas web sajt, stranice, fotografije, video, muziku, animaciju ulazi u mesecni protok.
3. Dostupnost i nedostupnost servera
Dostupnot servera je vreme koje je vas web sajt vidljiv svim posetiocima i izrazena je u procentima (npr. 99.9.%). Kada vas web sajt nije vidljiv zbog nekih radova na serveru (azuriranje softvera, popravke) to je nedostupnost servera.
4. Preprodavci web hostinga
Neke kompanije iznajmiljuju server prostor od drugih kompanija, a zatim vama prodaju hosting. Ako vam se desi nesto sa web sajtom i treba vam brza informacija, morate da cekate da preprodavac stupi u kontakt sa maticnom firmom da bi ste dobili odgovor nazad. To ne znaci da su svi preprodavci neiskusni, ali obratite paznju prilikom kupovine web hostinga.
5. Besplatni web hosting
Ovakve web hosting kompanije postavljaju reklame na vas web sajt, a to cini vas web sajt ruznim.
6. Korisnicka (tehnicka) podrska
Proverite koji tip podrske daje hosting kompanija - email (tiket), uzivo podrska (chat), telefon ili besplatan telefon. Obavezno proverite radno vreme tehnicke podrske (npr. 24/7, od 9 do 18h). I najbitnije, vreme cekanja na odgovor. Proverite tako sto ce te postaviti par pitanja i saznacete odgovor. Takodje, ne manje bitno od prethodnog, je da li vas tehnicka podrska razume sta ste pitali. Npr. ako vi postavite pitanje ili dva, dobijete nazad odgovor, nismo vas razumeli, mozete li da pojasnite malo bolje. A vi ne znate kako jednostavnije da postavite pitanje, onda nastaje problem.
7. Zastita email od nezeljene poste (spam)
Pitajte vas buduci web hosting da li imaju i kakvu zastitu od nezeljene poste i kako da postavite.
8. Baza znanja i FAQ stranica
Proverite da li hosting kompanija ima bazu znanja i koliko ima clanaka. Takodje, proverite da li postoji faq stranica (en. Frequently Asked Questions) - cesto postavljana pitanja. Da li imaju video uputstva?
9. Kopija web sajta (backup)
Sa kopijom web sajta moze da se vrati vas web sajt u stanje koje je bilo pre nego sto ste recimo slucajno obrisali vas ceo web sajt. Pitajte web hosting kompaniju koji su postupci u slucaju katastrofe i da li i koliko kosta vracanje kopije web sajta.
10. Skriveni troskovi
Skriveni troskovi nastaju kada izaberete paket, platite, postavite vas web sajt a zatim hocete neku od sledecih usluga: jos jedna MySQL baza, nova email adresa ili blog, i za sve navedeno posebno placate. Zato pitajte, ako vec nije istaknuto sta sve ulazi u paket. Obavezno pitajte ako je cena paketa niska.
1. Prostor na disku
2. Protok (Bandwidth) na mesecnom nivou
3. Dostupnost i nedostupnost servera
4. Preprodavci web hostinga
5. Besplatni web hosting 6. Korisnicka (tehnicka) podrska
7. Zastita email od nezeljene poste (spam)
8. Baza znanja i FAQ stranica
9. Kopija web sajta (backup)
10. Skriveni troskovi
1. Prostor na disku
Web sajt se sastoji od razlicitih tipova podataka (php, html, css, javascript, fotografije, animacije, video). Kada postavite vas web sajt na hosting on zauzima odredjeni prostor. Hosting treba izabrati tako da odgovara vasim potrebama kada je prostor na disku u pitanju. Proverite koliko prostora zauzimaju svi fajlovi vaseg web sajta i prema tome izaberite velicinu prostora na disku. Takodje, prostor na disku obuhvata i prostor za email servis.
2. Protok (Bandwidth) na mesecnom nivou
Protok je kolicina podataka koja se prenese na vas racunar kada pregledate web sajt u nekom od vasih pregledaca (Chrome, Firefox, Opera, Internet Explorer, itd.) i izrazena je u MB (megabajtima) ili GB (gigabajtima). Sve sto ste postavili na vas web sajt, stranice, fotografije, video, muziku, animaciju ulazi u mesecni protok.
3. Dostupnost i nedostupnost servera
Dostupnot servera je vreme koje je vas web sajt vidljiv svim posetiocima i izrazena je u procentima (npr. 99.9.%). Kada vas web sajt nije vidljiv zbog nekih radova na serveru (azuriranje softvera, popravke) to je nedostupnost servera.
4. Preprodavci web hostinga
Neke kompanije iznajmiljuju server prostor od drugih kompanija, a zatim vama prodaju hosting. Ako vam se desi nesto sa web sajtom i treba vam brza informacija, morate da cekate da preprodavac stupi u kontakt sa maticnom firmom da bi ste dobili odgovor nazad. To ne znaci da su svi preprodavci neiskusni, ali obratite paznju prilikom kupovine web hostinga.
5. Besplatni web hosting
Ovakve web hosting kompanije postavljaju reklame na vas web sajt, a to cini vas web sajt ruznim.
6. Korisnicka (tehnicka) podrska
Proverite koji tip podrske daje hosting kompanija - email (tiket), uzivo podrska (chat), telefon ili besplatan telefon. Obavezno proverite radno vreme tehnicke podrske (npr. 24/7, od 9 do 18h). I najbitnije, vreme cekanja na odgovor. Proverite tako sto ce te postaviti par pitanja i saznacete odgovor. Takodje, ne manje bitno od prethodnog, je da li vas tehnicka podrska razume sta ste pitali. Npr. ako vi postavite pitanje ili dva, dobijete nazad odgovor, nismo vas razumeli, mozete li da pojasnite malo bolje. A vi ne znate kako jednostavnije da postavite pitanje, onda nastaje problem.
7. Zastita email od nezeljene poste (spam)
Pitajte vas buduci web hosting da li imaju i kakvu zastitu od nezeljene poste i kako da postavite.
8. Baza znanja i FAQ stranica
Proverite da li hosting kompanija ima bazu znanja i koliko ima clanaka. Takodje, proverite da li postoji faq stranica (en. Frequently Asked Questions) - cesto postavljana pitanja. Da li imaju video uputstva?
9. Kopija web sajta (backup)
Sa kopijom web sajta moze da se vrati vas web sajt u stanje koje je bilo pre nego sto ste recimo slucajno obrisali vas ceo web sajt. Pitajte web hosting kompaniju koji su postupci u slucaju katastrofe i da li i koliko kosta vracanje kopije web sajta.
10. Skriveni troskovi
Skriveni troskovi nastaju kada izaberete paket, platite, postavite vas web sajt a zatim hocete neku od sledecih usluga: jos jedna MySQL baza, nova email adresa ili blog, i za sve navedeno posebno placate. Zato pitajte, ako vec nije istaknuto sta sve ulazi u paket. Obavezno pitajte ako je cena paketa niska.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.