Svaka kompanija je jedinstvena, tako, naravno, njihovi problemi su jedinstveni. Cak druga SEO akcija unutar iste kompanije nije ista kao prva akcija. Vasi pocetni SEO napori su promenili stvari, stvarajuci nova merila, nova ocekivanja i razlicite ciljeve. To sve pravi svaki SEO projekat novi poduhvat.
Jedan od nacina za pocetak novog projekta je postaviti SMART ciljeve. Pogledajte kako to ide u svetu SEO-a.
Specificni (specific) ciljevi su vazni. Lako je zadubiti se u detalje plana i izgubiti iz vida sire ciljeve websajta. Vi mozete misliti da zelite da se #1 za ovaj izraz ili za to, ali u stvarnosti zelite vise klijenata. Mozda ni ne trebate vise kupaca, ali zelite veci volumen prodaje, tako da u stvari ima isti broj porudzbina, ali s visom prosecnom vrednosti narudzbe ce zadovoljiti bolje vase ciljeve.
Merljivi (measurable) ciljevi su bitni ako neko treba da upravlja izvodjenjem u ispunjavanju istih-ne mozete upravljati onim sto ne mozete meriti. SEO specijalsti moraju pomoci svojim klijentima ili organizacijama da se bave s analitikom, a ne samo alatima analitike, nego i stvarnim procesima kako prikupiti podatke, kako to resiti, i sto je najvaznije, kako ga koristiti za donosenje odluka.
Ostvarivi (achievable) ciljevi su oni koji se mogu postici s raspolozivim resursima. Mozete biti ambiciozni, ali vazno je odabrati ciljeve koji mogu biti ispunjeni. Ne mozes prodati za vise ljudi nego sto postoji na trzistu. Postoje granice na trzistima, a u odredjenom trenutku samo rast moze doci iz otvaranja novih trzista ili razvoja novih proizvoda za postojece trziste.
Osim osnovnog poslovanog dostignuca, tu su i ogranicenja na ono sto mozete rangirati na #1 za odredjeni upit za pretrazivanje. Pretrazivaci zele #1 rezultat bude onaj koji nudi najvecu vrednost za korisnike, osim ako ste u blizini da imate websajt koji nudi najvecu vrednost za korisnike, to moze biti nerazumno ocekivati da dodjete na to mesto, ili da ga zadrzite ako uspete da stignete do njega.
Realni (realistic) ciljevi su o kontekstu i resursima. To moze biti savrseno ostvarivo da se ispuni odredjeni cilj, ali samo s vecim sredstvima od mozda trenutno dostupnih. Cak i vrh ranga na vecini konkurentskih pojmovima je ostvariv za relevantne proizvode, ali je realno samo ako su sredstva potrebna za takav napor na raspolaganju.
Granicno-vreme (time-bound) je zavrsni deo SMART ciljeva. Ako nema (vremenskog toka) hronologije, nijedan projekat ne moze ikad podbaciti, jer ne moze ponestati vremena. SEO uopsteno tezi da se duze sprovede od placenog oglasavanja. Vazno je da prekretnice i rokovi budu postavljen tako da se ocekivanjima moze upravljati i naravno napraviti ispravke.
"Želimo rang na #1 za kredite" nije SMART cilj. To ne identifikuje specifican razlog zasto kompanija misli da ce rang #1 pomoći. To nema vremenski tok, tako da ne postoji nacin da propadne. To ne navodi pretrazivac na kojem će biti #1, tako da je zagarantovan argument i ako to znaci da se rangira na MSN i vi uradite da se rangira na Yahoo.
"Da se poveca odobrenje prijavljenih zajmova generisane prirodnom pretragom za 30% za sest meseci" je daleko bolji cilj. Tu je rok, a kompanija moze sigurno proceniti napredak prema odredjenom cilju. Kompanija moze pogledati na svoj sadasnji trzisni udeo i resurse kako bi video da li je to ostvarivo i realno.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.