Website Development Prices

Search Blog

Wednesday, October 7, 2015

Napredne metode za planiranje i vrednovanje-SWOT analiza

Postoje mnoge metodologije za poslovno planiranje. Jedna od poznatih je SWOT (Snage, Slabosti, Prilike, Pretnje) analiza. Postoje i metodologije za osiguranje da planirani ciljevi su pravi tipovi ciljeva, kao sto je SMART (Specificni, Merljivi, Ostvarivi, Realni, Rasporedjeni) plan.

SWOT analiza

Ponekad vam je potrebno da se vratite na osnove i sprovesti jednostavan pregled strategije u gde se vi nalazite trzistu, i gde zelite biti. Jednostavna SWOT analiza je super polazna tacka. To stvara mrezu iz koje se radi i vrlo je jednostavna za izvrsavanje.

Kao sto mozete videti iz SWOT grafikona na slici, prednosti i slabosti obicno proizlaze od unutarnjeg (na licu mesta, poslovno operativni, poslovni resurs) izvora, dok Prilike i Pretnje su i iz spoljnih izvora.





Gde se SEO uklapa ovde? Kako bi istrazili ovo, korisno je uzeti za primer. Recimo Kompaija X.ima websajt koji je napravljen pomocu WordPress-a, koristi tagove kategorije, dodaje najmanje jednu stranicu sadrzaja svaka dva dana, i ima izvrsno poznavanje industrije. Njegovo ime domena nije idealno imekompanijeikljucnarec.com-ali to je pristojno.

Kompanija X ne dobija mnogo saobracaja od pretrazivaca, ali njegov suparnik, Kompanija Y, zbog toga sto Kompanija Y ima svoj websajt vec dugo vremena i uz to, dobila neke velike veze (links). Kompanija Y nema SEO plan i oslanja se na svoju glavnu stranicu kako bi dobila sav promet. To je zato sto Kompanija Y ima bogat odabir kljucnih reci za naziv domena i ljudi su povezani na stranicu koristeci naziv domene (dajuci joj bogate kljucne reci kao sidro tekst), a zbog svoje dugovecnosti na Web-u.

Nema puno ciljanih upita pretrazivanja; zapravo, ima manje od 50.000 za temeljni skup kljucnih reci. Websajt kompanija X je rankiran na drugoj stranici Google rezultata, dok je Kompanija Y rangirana na trecem mestu, s Wikipedia.com i About.com koja zauzimaju prva dva mesta.

Ni jedna od kompanija ne trosi novac na PPC (placeni za pretrazivanje) saobracaj, a niša ne ima mnogo prostora za druge ucesnike (може biti 10 do 15 suparnika). Oba websajta imaju slicne veze autoriteta u pogledu snage i brojeva. Komapnije se bave u impulsivnom kupovinom - proizvodi izazivaju snazne emocije.

Sledece slike pokazuje kako SWOT analiza mogla izgledati za kompaniju X.



Prethodna analiza sugerise brze pobede za kompaniju X stranice, kao i gde su prioriteti. Ona takodje predstavlja veliko polaziste za dugorocnu strategiju i takticke manevre. Ovaj primer je jednostavan, ali pokazuje kako SWOT moze biti. Zahteva da se analizira svoj websajt, glavni konkurent(i), kljucne reci i rezultati pretrage stranica (SERPs).


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.